Poetul / The poet


Autor desen geleven 11

O, tu, poet,

Ce rătăceşti  prin versuri,

Printre idei, concepţii, sensuri,

Te zbaţi tăcut prin mărginirea vieţii,

Cauţi adânc în veşnicia existenţei.

Tu răscoleşti cuvintele, simţirea,

Sperând că, în sfârşit,

Ţi-ai dobândit menirea.

Te-ntrebi ce vei fi tu,

Azi, mâine, mai departe…

Un simplu om, un nume

Scris într-un colţ de carte?…

Priveşti rătăcitor în faţa foii albe

Şi nu ştii de visezi sau…

De pluteşti prin gândurile dalbe.

Dar speri că într-o zi se va opri

Un cititor, un spirit rătăcit,

Ce paginile ţi le va citi.

O, tu, poet…

 

O, you, poet,

Who wander through lyrics,

Among ideas, concepts, meanings,

You quiet struggling through life bound,

Looking deeper into eternity existence.

You stirring words, feelings,

Hoping that, finally,

You’ve earned purpose.

You wonder what will be you,

Today, tomorrow, on …

A simple man, a name

Written in the book corner? …

You look wandering in front of white page

And you don’t know if you are dreaming or …

If you float through the thoughts frost.

But you hope that one day will stop

A reader, a lost spirit

That will read your pages.

O, you, poet…

E. N. Calinescu

21 thoughts on “Poetul / The poet

  1. „O, tu, poeta…” frumos mai scrii Naty, imi place la nebunie cum lasi sa se transmita totu` de la sine. „Tu rascolesti cuvintele, simtirea,”/ „Te-ntrebi ce vei fi tu,” / „Azi, maine, mai departe…” – versurile astea mi-au mers la suflet, sincer. Cateodata am simtit exact ce ai scris tu acolo, da bine asta pe vechiu` blog…

    Apreciază

  2. Nu te cunosc si nu stiu ce varsta ai, dar imi permit sa te sfatuiesc sa revii asupra poemelor tale din cand in cand. S-ar putea ca tocmai atunci sa gasesti „cuvantul ce exprima adevarul” si care-i lipsea pentru a deveni perfect. Intr-o zi mi-am gasit prin sertare poeziile scrise candva, in adolescenta, le-am revazut, aproape le-am rescris cu mintea de acum si sufletul de atunci. Din ele am tiparit un volum de poezii si acum il pregatesc pe al doilea.

    Apreciază

    • Pentru o incepatoare ca mine in poezie, care nu mai este adolescenta, nu stiu daca mai am timpul si starea pentru a reveni. Dar daca o sa pot sa fac asta, voi reveni cu siguranta. Si apoi, nu stiu daca are rost sa iti schimbi o conceptie, chiar si de moment, ca pana la urma nici macar adevarul nu este absolut.

      Apreciază

  3. Poezia aceasta chiar ma descrie. Indiferent cine ce zice, și eu am astfel de poezii scrise în inspirația momentului pe care dacă nu o fructific atunci dispare total… Mi se pare important sa împărtășesc cu cineva anumite sentimente, trăiri sau gânduri.

    Apreciază

    • Ma bucur ca te regasesti in versurile mele. Nu scriu doar trairi proprii atunci cand creez anumite idei, scriu la general despre trairi care pot fi ale oricui. Si cu cat se regasesc mai multe persoane, cu atat mai bine pot fi intelese creatiile in sine. Original este doar modul de prezentare a ideilor, cel putin asa sper.

      Apreciază

Lasă un răspuns

