De-a toamna/ The autumn


Un pictor se juca, odată,

Cu o paletă-ntreagă de culori.

Din mâna lui ieşiră, deodată,

Un verde trist, un galben viu,

Dar şi maro- portocaliu…

Pe cerul de-un albastru sidefiu,

Se strecură un nor mai cenuşiu

Şi atmosfera-ntreagă, supărată,

Se transformă în tristul plumburiu.

Şi uite-aşa, din joaca lui nevinovată,

Îmi apăru chiar toamna cea bogată,

Ce îmi aduse nostalgia tuturor

Şi-n suflet mi se afundă uşor.

Iar pe un covor de frunze,

Picură cerul lacrimile lui confuze

Şi plouă peste suflete ursuze…

Dar, într-un ritm ameţitor,

Mă prind în hora toamnei plină de culori

Şi-i mulţumesc acestui pictor zăpăcit

Că îmi insuflă sentimente de  neînlocuit.

E.N.Călinescu

12 thoughts on “De-a toamna/ The autumn

Lasă un răspuns

