Speranţa / The hope


 

Vreau să cred că mâine

Va fi mai bună decât azi,

Vreau să cred că infinitul

Mă va atinge finit pe obraz.

 

Vreau să cred că în zarea nemărginită

Se va alinia şi existenţa mea finită.

Şi vreau să cred că dintr-un legământ

Va răsări un amplu simţământ.

 

Vreau să cred că dragostea de ieri

Va preschimba iernile în primăveri;

Şi vreau să cred că încă mai exişti

Iubire, tu, ce îmi răsari din ochii trişti.

 

Vreau să cred că de sub pala morţii

Va renaşte suflul vieţii.

Vreau să cred că pentru înc-o zi

Dorinţele se vor îndeplini.

E. N. Călinescu

20 thoughts on “Speranţa / The hope

  1. iarta-mi indrazneala: maine va fi mai bun decat azi, nu buna, chiar daca te referi la zile. iar finit si infinit da impresia aia de „rima facila” care nu da bine. finit l-ai folosit de doua ori, la nemarginita stiu sigur ca ai fi gasit alta rima. clar ca poti mai mult! de data asta condorul a zburat prea jos:) da-i motiv sa se inalte…

    Apreciază

    • Chiar m-am referit la maine ca zi, nu la adverbul de timp in sine. Timpul e relativ, ziua e ceva concret. Am vrut opozitie de termeni, dar nu mi-a placut cum suna marginit, de asta am folosit tot termenul de finit. MUltumesc pentru sfat si incurajare. Am repetat un cuvant, ce-i drept, dar sub forme diferite (masculin- feminin). Repetitia este totusi un mijloc artistic acceptat, pentru ca intareste o idee. Si apoi, orice exercitiu de zbor cunoaste si regrese. A zbura prea aproape de pamant iti aminteste ca mai trebuie sa exersezi zborul daca vrei sa cuceresti inaltimile.🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

