Tu, poezie/ You, poetry


Tu, poezie,

Pacoste de artă,

Slalom printre cuvinte,

Pe pârtii de mister,

4

sursa foto:google.com

3

sursa foto:google.com

În căutarea unor sensuri,

Ce speri a fi rostite,

Ca să descoperi mâine,

Al vieţii giuvaer.

Simţire, tu, o pasăre măiastră,

Ce apărut-ai din poveşti,

Alină-mi sufletul,

Cu razele de soare,

Ce strălucesc de nu poţi,

Să le mai priveşti.

Şi cântă-mi triluri fermecate,

Ce mă cuprind

În mrejele de foc

Şi ard în noapte,

Ca stele de văpaie

În hora de noroc.

Iubire, tu, o melodie rară

Ce inima-mi încântă,

Când timpul stă pe loc,

Să mai asculte încă

O armonie lină,

Ce îmi cutremură fiinţa,

În arpegii de soroc.

Tu, poezie,

O liră zbuciumată,

Presară prin cuvinte,

În versul echivoc,

O sevă-a existenţei

De om în astă lume,

Fii punte a cunoaşterii

Şi rod de-nţelepciune,

Ce naşte azi sau mâine

Dintr-un poet, un prooroc!

E. N. Călinescu

15 thoughts on “Tu, poezie/ You, poetry

      • Okay. Here’s the problem. Google automatically translates if the page is not in English but not yours.
        I think you put the title in Romanian/English so google gets confused.
        Don’t do that.
        Either put in both language or keep the page in full Romanian.
        I had to copy paste to read it.🙂

        Apreciază

  1. Naty… minunat poem, de la început pân’ la sfârsit… „TU poezie, tu…” – suna ardeleneste!🙂
    @”Dintr-un poet, un prooroc!” – „le poète a toujours raison…”(Jean Ferrat)

    Apreciază

    • Chiar daca suna ardeleneste, eu mi-s din judetul Valcea, deci un amestec de oltean- muntean (geografic vorbind, ca din punct de vedere lingvistic mi-s munteanca toata ziua- subdialectele limbii romane: muntean, moldovean, banatean, maramuresean, crisean).🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

