O altă realitate


iubire-spirituala

Mă simt aşa ciudat, de parcă aş trăi într-o altă realitate. Cum e posibil? Nu sunt tot eu? Mă privesc uimită în oglindă, dar nu desluşesc decât umbra unei feminităţi…Îmi place ce văd?…. Doi ochi negri mă privesc înduioşaţi şi sunt aşa senini că mi-e puţin ciudă…C’est bizarre, n’est pas? Ciudă de ce? Sunt eu, tot eu, idealista şi visătoarea ce crede că iubirea e esenţa vieţii…Vi se pare stupid deja? Ei bine, nu e deloc aşa. Fără iubire viaţa nu poate exista. Orice frunză devine perfectă în conturul formei sale dacă e iubită, orice fulg devine mai uşor dacă e iubit, orice om se contopeşte cu fericirea dacă iubeşte şi se simte iubit, orice clipă se transformă în viaţă tot datorită acestui sentiment…Divinitatea nu poate fi decât… iubire.

Hmmm, dar ce e umanitatea? O înşiruire de sentimente ce nu vor să iasă la suprafaţă de teama suferinţei? Un şir de trăiri ce se întrerup din loc în loc pentru că intervine, brutal, dezamăgirea? Un lanţ de evenimente când bune, când rele, ce trasează un anumit drum numit destin? Ce poate să semnifice existenţa fără iubire? Nimic…

Aşadar, iubiţi chiar dacă mâine veţi suferi amarnic, trăiţi, chiar dacă mâine veţi trata cu moartea, cântaţi, chiar dacă mâine veţi plânge mai rău decât furtuna în anotimpul vara, dansaţi, chiar dacă mâine paşii obosiţi se vor împletici de surmenare, ţipaţi, chiar dacă mâine strigătele dureroase se vor rătăci în liniştea uitării, simţiţi cu fiecare părticică a spiritului vostru pentru a străbate nepăsarea, visaţi, chiar dacă mâine realitatea vă va nimici suflarea. Şi iar iubiţi, chiar dacă în concret se pierde iluzionarea…

Elena Natalia Călinescu

8 thoughts on “O altă realitate

  1. mi se pare cel mai existential text de-al tau – nici bizarre, nici stupid… suna francofon si francofil, te-am recitit traducându-mi fiecare fraza-n franceza…🙂
    – – –
    @”Ce poate să semnifice existenţa fără iubire? Nimic…” – întrebare retorica…🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

