La Cozia


Manastirea CoziaLa Cozia, în susurul de ape,

Măreţul Mircea doarme

Somnul său de veci.

Acolo şi istoria-i aproape

De spiritul său falnic

Sculptat în pietre reci.

Şi martor este Oltul,

Al vremurilor toate,

Iar costu-i scump, se pare,

Pentru libertate.

Tot ce a fost plătit

Cu sângele străbun,

S-a dovedit a fi

Doar pentru unii bun.

Valori în care bunii

Crezut-au cu tărie,

Acum sunt doar iluzii,

Corupţie, criză-n economie,

Indiferenţă şi  înşelăciuni,

Cică…democraţie!

De-ar ştii bătrânul Mircea

C-al turcilor tribut,

Azi e la F.M.I

Dobânda de-mprumut,

Odihna-i întru veşnicie

S-ar spulbera subit.

Şi Oltul pare că deplânge,

Ce ţara a devenit.

E. N. Călinescu

7 thoughts on “La Cozia

  1. Excelent poem, trist subiect si de actualitate…😦 – „o tempora, o mores!”
    – – –
    ultima data am fost la Cozia acum aprox doi ani… iubesc Valea-Oltului din copilarie, parintii mei(RIP) aveau vechi prieteni la Rm-Vâlcea, oameni extraordinari, fosti „santieristi”(TCH)…
    mi-e dor de Calimanesti si de Caciulata…
    ===
    un weekend optimist si tone de inspiratie! cu drag, Mélanie

    Apreciază

    • Mulţumesc, Melanie. Realităţile social-istorice nu cred să fie specificul meu, dar mi-am zis să încerc.🙂 E frumos încă pe Valea Oltului, iar Mănăstirea Cozia e neschimbată. Am fost de curând în vizită şi o văd destul de des şi tot îmi place. Dar Mănăstirea dintr-un lemn a adunat mai multe amintiri. Tot timpul am gasit acolo linişte în vorbele pline de blândeţe ale unei măicuţe prietenă cu bunica mea, care s-a stins acum vreo doua luni. E mănăstirea pe care o vizitez cel puţin o dată pe an încă din copilărie. De asta e specială pentru mine.

      Apreciază

Lasă un răspuns

