Dacă… (II)


femeia-iubita-este-singura-frumoasa_2097d333bdcc78      Privea uşa cafenelei cu o nehotărâre ce îi amorţise muşchii membrelor superioare. „De ce aş intra? Nu am nevoie de nicio lămurire. Dacă vrea să fie cu ea, n-are decât. Nu am ce să caut în viaţa lui şi nici el nu va face parte din a mea! Suntem… diferiţi.” Pierdută în gândurile sale dilematice, nici nu realiză momentul în care mâna ei apăsă clanţa de la intrare … „Poate vârsta să creeze diferenţe între oameni? Nu se spune că inima nu are riduri? Dacă sunt, de fapt, doar barierele imaginare create de teama de a iubi?” Un zâmbet rătăcit îi fulgeră pe faţa-i serioasă, dar se pierdu în privirea-i tristă cum se pierd razele de soare în umbra unui nor mohorât.

        Din colţ de cafenea, Andrei o întâmpină grăbit, invitând-o să se aşeze… În acel moment simţea că vrea să dispară ca o particulă de nisip în deşert, de unde să nu o mai zărească nimeni. Avea senzaţia că nu are ce să caute acolo, lângă el, imaginea acelei fete ce îl ţinuse de mână fiind încă vie în mintea şi sufletul ei. Ce explicaţii ar mai fi fost necesare? Era destul de clar: se întâlnea cu Diana Ionescu, de la cealaltă grupă de studenţi. Gândul acesta o făcu să se ridice de pe scaun:

  – Mai bine plec. Nu avem ce să lămurim, pentru că totul e cât se poate de limpede. Sunteţi împreună, iar eu sunt în plus.

  – Împreună? Cu cine?

– Cu ea, cu Diana Ionescu.

– Nu pot să te las să pleci. Te rog să iei loc. Am comandat deja cafeaua cu lapte. Ne-ai văzut împreună, deci. De asta erai supărată?

– Supărată? Sunt dezamăgită: dezamăgită că am fost o naivă să cred că mă iubeşti, dezamăgită de sentimente pe care credeam că le simt şi le simţi, dezamăgită că am crezut în inimă şi nu în raţiune, dezamăgită că am trecut peste diferenţa de vârstă şi am crezut că aceasta nu poate fi un impediment. Nu mai contează, acum s-a lămurit totul. Vom  presupune că nimic din toate astea nu s-a întâmplat.

 – Dar nu suntem împreună. O ajutam doar să îşi facă iubitul gelos. Suntem doar prieteni.

– De ce să cred asta? Dacă două persoane se privesc aşa cum vă priveaţi voi, asta nu se cheamă prietenie. E mai mult de atât. Şi apoi, e tânără, frumoasă, cum să nu o iubeşti?

           Andrei o privi stăruitor, explorând tărâmul ochilor ei negri în căutarea desluşirii unui mister ascuns undeva, acolo, în inima ei rănită.

 – E gelozie, nu-i aşa? Nu ai de ce să fii geloasă. Nu o iubesc.

 – Geloasă? Dacă gelozia presupune invidie, nu asta simt. Dacă gelozia implică posesivitate, nu am nevoie de o păpuşă cu sfori pe care să le manevrez doar eu, căci nicio legătură strânsă excesiv nu poate rezista prea mult. Se rupe, se uzează, iar sentimentele se frâng. Dar dacă gelozia are drept condiţie de bază dorul,  atunci sunt parte din ea. Da, sunt geloasă pe fiecare clipă petrecută în prezenţa altcuiva, în timp ce eu simt lipsa ta. Sunt geloasă pe fiecare atingere prietenească pe care eu nu ţi-o pot da. Sunt geloasă pe fiecare sărut al vântului ce-ţi usucă buzele în lipsa mea. Sunt geloasă pe fiecare frunză ce-ţi murmură poveşti în zilele când nu-mi apari în cale. Sunt geloasă pe tot ce te îmbrăţişează în timp ce braţele mele sunt de tine goale…

 – Poftiţi cafeaua!

        Chelnerul se înclină să îi servească pe cei doi. Cătălina privea absentă cafeaua cu lapte, în timp ce Andrei nu îşi putea lua ochii de la femeia ce îi părea un miraj al unei realităţi nedescoperite încă…

Elena Natalia Călinescu

2 thoughts on “Dacă… (II)

  1. Buna dimineata !
    ” Daca…” n-ar fi cafenele , n-ar mai exista nici sloganul:
    ” De vorba la o CAFEA ” !!!
    Interesanta povestire mai ales daca o citesti in timp
    ce-ti sorbi incet CAFEAUA de dimineata !
    O zi buna !
    Aliosa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

